paper Arches 300gr, gra fi, mida 38x28cm
La sortida d’aquest dimecres amb La Colla ha estat al Paral·lel, l’antic barri ‘canalla’ de Barcelona, on es concentraven teatres, miusic-halls, cabarets i demés. Avui en dia, de canalla ja no queda quasi res. Només queden quatre teatres mal comptats, i algun cabaret, con el Bagdad, que surt al quadre, i que és el de pitjor fama de Barcelona.
Jo he volgut pintar aquesta font que la ciutat va dedicar a Raquel Meller, mítica cupletista de principi del segle passat, que va debutar al Teatre Arnau del Paral·lel amb els seus grans exits com ara ‘El relicario’ o ‘La Violetera’, i és amb la disfressa d’ aquest darrer cuplet que ha quedat immortalitzada a la font.
Raquel Meller at 'El Paral•lel'
The exit of this Wednesday with La Colla was to El Paral•lel, the former ‘canaille’ quarter of Barcelona, that concentrated all the theatres, music-halls, cabarets and so on. Nowadays it is no longer canaille at all. There are just a few theatres and some cabarets, like the Bagdad, that appears on the background of the painting and is the worst reputated in Barcelona.
I felt like to paint this fountain that the city dedicated to Raquel Meller, the mythical couplet-singer of early 20th century, who made her début at the Teatre Arnau of Paral•lel with her greatest hits ‘El relicario’ and ‘La violetera’, and who has been immortalized in the fountain with the costume of the latter.